
Ove subote, 18. listopada, bili smo u Pogonu Jedinstvo na izvedbi predstave “Studija slučaja: Politpornografija”
“[POGONATOR 2025.] “Studija slučaja: Politpornografija” izvedbeni je rad koreografkinje, izvođačice i dramaturginje Anne Javoran koji se naslanja na nasljeđe novog jugoslavenskog filma, izranjajući iz emancipatornih tendencija kasnih 60-ih i ranih 70-ih godina i njihovog sudara sa stvarnim svijetom, javnom kritikom i državnim organima. Su-autori_ce i izvođači_ce rada su, uz Annu Javoran, i Miloš Janjić, Tea Kantoci, Ana Novković, Ivan Pašalić, Linda Tarnovski, Anja Mergeduš, Vida Zelić, Nina Gojić, Nikola Krgović i Saša Fistrić.
•
“16.09.1968. automobil registracijskih tablica NS-320-74 nalazio se ispred Ateljea 212 posle predstave “Malograđani” Velikog dramskog teatra “Gorki” iz Lenjingrada. Prepravljen i dekorisan kao tenk, obojen prugama i sa “topovskom cevi” od oluka za kišnicu, za njegovim volanom sedeo je mlad čovek sa naočarima. Auto je vozio polako, demonstrirajući, vraćajući se nekoliko puta duž ulice Lole Ribara.”
Par meseci kasnije isti auto pojavljuje se u filmu Želimira Žilnika “Rani radovi” (1969.), filmu koji nastaje kao odgovor na tadašnje studentske nemire kao i na rastuću militarizaciju nakon sovjetske intervencije u Čehoslovačkoj. Ova “erotsko-ideološka jurnjava kroz vojvođansko blato” koju provodi četvoro mladih ljudi (predvođeni devojkom Jugoslavom), izvire iz pitanja otuđenja revolucionarne retorike od revolucionarnog čina, kao i pitanja smislenosti i usmerenosti mladalačke (političke i seksualne) želje.
Naslanjajući se na nasleđe novog jugoslovenskog filma, Studija slučaja: Politpornografija izranja iz umetničkih emancipatornih tendencija kasnih šezdesetih i ranih sedamdesetih godina, i njihovog sudara sa stvarnim svetom, javnom kritikom i državnim organima: kada je mlada, post-ratna generacija na odvažne načine tražila ne svoje mesto u društvu, već načine na koje ga ona može oblikovati. Na tom valu, ovaj rad bazira se na pitanjima političke subjektivacije, umetničke slobode i međuljudskih odnosa kao prostora vrednih permanentne re-artikulacije: sagledava raspone između emancipacije i eksploatacije, želje i moći, porna i erosa – shvatajući Eros kao životnu snagu, sposobnost za radost, duboku potrebu za deljenjem, kao personifikaciju ljubavi, kreativne moći i sklada (A.Lorde).
•
Anna Javoran mlada je koreografkinja, izvođačica i dramaturginja iz Novog Sada. U Zagrebu završava izvedbeni smjer suvremenog plesa Akademije dramske umjetnosti, te nakon njega diplomski studij dramaturgije izvedbe. Radi kao izvođačica, suradnica za scenski pokret, asistentica dramaturgije, kao i autorica svojih i kolektivnih radova. Za predstavu “Strahovi malih razlika” (u suradnji s Viktorijom Bubalo, 2022.) dobija Nagradu strukovnih udruga suvremenog plesa u kategorijama Najbolja koreografija i Najbolja kolektivna izvedba, kao i nominaciju za Nagradu hrvatskog glumišta.
• • • • • • • • • • • • • • • •
Autorica: Anna Javoran
Su-autori_ce i izvedba: Miloš Janjić, Tea Kantoci, Ana Novković, Ivan Pašalić, Linda Tarnovski
Dramaturška podrška: Nina Gojić, Vida Zelić
Kostimografija: Tea Kantoci
Scenografija: Anja Mergeduš
Dizajn: Miloš Janjić
Oblikovatelj zvuka: Nikola Krgović
Oblikovatelj svjetla: Saša Fistrić
Produkcija: Centar za dramsku umjetnost (CDU) i Pogon u okviru POGONATORA 2025.”





























































































photos by Joža
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.